top of page
חיפוש

מהם היתרונות של (PRP (CGF?






טיפול ללא התערבות כירורגית


PRP הוא טיפול חדש יחסית. זה נחשב להליך בסיכון נמוך. זה נוצר מדם של המטופל עצמו, כך שאין סיכון לתגובה אלרגית. זה גם לא ניתן להעברה, כלומר אתה יכול להשתמש בו שוב. אמנם ישנם כמה סיכונים הקשורים ל-PRP, אך הוא בדרך כלל בטוח ובעל פוטנציאל להאיץ משמעותית את תהליך הריפוי. לפני בחירת זה כטיפול, המטופלים צריכים לדבר עם הרופאים שלהם על כל מצב שהם עשויים לסבול.



ריכוז פלזמה עשירה בטסיות


משתנה בין פרוטוקולים שונים. ריכוז תאי הדם הלבנים יהיה תלוי במערכת המסחרית המשמשת ליצירת המוצר. גם ריכוז פיברין ישתנה. למוצר הסופי יהיה ריכוז גבוה יותר של טסיות מאשר פלזמה דלה בטסיות. באופן כללי, ככל שיש יותר טסיות דם, כך סיכויי ההצלחה גבוהים יותר. אם המטופל במצב בריאותי תקין, תגובתו הראשונית לזריקות PRP תהיה חיובית יותר.


למה טיפול CGF יותר טוב מPRP ?


הטיפול ב- CGF לעומת PRP מאפשר ריכוז של הרבה יותר גדול של תאי גזע שבסופו של דבר מבטיח טיפול יעיל יותר



כאשר המטופל עובר תהליך PRP, רופא מזריק פלזמה עשירה בטסיות (PRP CGF) לאזור הפגוע. ההליך ייעשה בהנחיית תמונה כדי לוודא שההזרקות מבוצעות כהלכה. מספר ההזרקות משתנה בהתאם למצב המטופל. באופן כללי, החולים מקבלים שתיים עד שש זריקות לאורך זמן. יש להפחית משמעותית את רמת הכאב לאחר הכאב הראשון. מספר ההזרקות עשוי להשתנות.


למרות שניתן להשיג PRP בקלות


יש כמה חששות הקשורים ליעילותו. בעוד PRP CGF עשיר בלויקוציטים עשוי לשפר את ריפוי הפצעים, עדיין לא ברור אם הוא בטוח בכל המקרים. מחקרים רבים מוגבלים בעיצובם ואינם שולטים פרמטרים קריטיים. עם זאת, רבים מהמחקרים מבטיחים ביותר וניתן להשתמש בהם כדי לטפל במגוון מצבים. לדוגמה, עשויה להיות לו השפעה מועילה על התחדשות העור, התחדשות רקמות, ואפילו ריפוי בפציעות כרוניות.


היתרונות של טיפול CGF PRP הם רבים. זה שימש במשך שנים כדי לעזור לרקמות רכות להתאושש מהניתוח. זה שימש לשיפור הביצועים של ספורטאים. ישנם מספר תנאים שבהם PRP יעיל. ההליך יכול להיות יעיל במצבים שונים. לדוגמה, זה יכול לטפל בדלקת מפרקים, בעיות בצלעות, דלקות בגידים במרפק וקרעים ברצועות הברך. זה אפילו עזר בניתוחי שיניים. בנוסף, מטופלים יכולים לצפות מ-PRP שיעזור להם להחלים ממגוון רחב של מחלות.


ישנם מספר יתרונות של PRP. זה יכול לעזור לשפר את איכות העור ולהפחית צלקות. בשילוב עם שיטות טיפול אחרות, PRP יכול להפחית את המראה של אקנה וצלקות לאחר ניתוח. זה בטוח גם עבור חולים עם מומים בעצמות. רוב תוכניות הביטוח יכסו הליך זה, אך אם אתה מודאג מהסיכונים, עליך לשקול טיפולים אחרים. ייתכן שתוכל לקבל PRP דרך ספק מקוון. יש לזה הרבה יתרונות, אבל זה שווה את זה אם אתה מוכן להוציא כמה דולרים.


בעוד ל-PRP יש כמה יתרונות. בנוסף לגרימת נזק לרקמות, זה לא תרופה לסרטן, אבל זה יכול להאיץ את תהליך הריפוי. זה יכול להיות יעיל גם עבור מצבים ניווניים רבים ודלקות. זה שימושי גם עבור חולים עם דלקת פרקים. היתרונות הרבים שלו יכולים להפוך אותו לבחירה מצוינת עבור אנשים עם שברים בעצמות. זה בטוח, אבל זה עדיין הליך חקירה.


מספר ניסויים קליניים הראו ש-PRP יכול לעזור לחולים להתאושש מפציעה על ידי גירוי צמיחת רקמה חדשה. הוכח שהוא עוזר בחידוש הסחוס והגיד. זה גם יכול להפחית את הסיכון להצטלקות, וזו הסיבה שהוא משמש בענפי ספורט רבים. תהליך הריפוי המהיר הרבה יותר עם השימוש ב-PRP והוא יכול להיות אופציה יעילה יותר עבור אנשים עם נזק למפרקים ולשרירים. מטופל יוכל ליהנות מגוף חזק יותר עם פחות כאב והחלמה מהירה יותר.


יתרון נוסף ל-PRP הוא יכולתו לטפל בסוגים שונים של פציעות. מחקרים מסוימים מצאו גורמי הגדילה המצויים בפלזמה עשירה בטסיות יכולים לעורר את הצמיחה של רקמה חדשה, בעוד שאחרים מצאו ציטוקינים האנזימים המצויים ב-PRP יעילים לריפוי ומניעת צלקות. טסיות מומתות משחררות ציטוקינים אנטי דלקתיים, החשובים לתהליך הריפוי של הגוף. הפעולה המשולבת של חלבונים אלה יכולה גם לסייע בשיקום רקמות פגומות.


פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page